body-bg

Keukenhof

Internationale promotiecampagne

1

De projecten van het afgelopen jaar vormen ons eigen draaiboek en onze planning. Ons seizoen start als het park net gesloten is. Met nieuwe vormgeving en het het nieuwe campagnebeeld starten we de eerste promotiegolf voor de binnen- en buitenlandse markt: posters, factsheets, folders en flyers voor touroperators, beurspresentaties en corporate advertenties.

Deze middelen bereiken in principe vaak dezelfde soort doelgroepen. Daarom moet het park steeds op een nieuwe, frisse manier gepresenteerd worden. Tegelijkertijd worden er hoge eisen gesteld aan een blijvend herkenbare Keukenhofstijl. 

Met nieuwe beeldselectie en een restyling van vormgeving en typografie wordt de huisstijl en de marketinggedachte vertaald naar verschillende middelen voor de internationale en Nederlandse doelgroepen. Beheer van beeldarchief en controle op huisstijl zijn hierin belangrijk.  

Ons vast network van leveranciers speelt hierbij ook een grote rol. De vele deadlines zijn scherp en ook talloze ad-hoc projecten dienen op tijd gerealiseerd. Projectbeheer en projectbegeleiding via ons zijn dan essentieel.

2

In tussentijd zijn we dan bezig met het ontwerpen en produceren van een catalogus (de Parkgids),

3

de plattegrond met evenementenkalender,

4

uitnodigingen,

 

5

entreebewijzen en pasjes,

6

trambestickering + andere signing en nog veel meer. Want in elk product moet de marketinggedachte vertaald worden.

7

Niet alleen offline maar ook online is Keukenhof actief: banners, wifi-schermen, narrow castingscreens, 

8

WeTransferscherm, alles krijgt een eigen Keukenhof-uitstraling die op zijn plaats is in de huidige, snelle digitale tijd.

9

Dit jaar maakte de verbinding van de traditionele offlinestijl met de digitale wereld de Keukenhof-campagne op Schiphol zo sterk. Want ook op digitaal gebied is een eigen gezicht onontbeerlijk.

10

De consumentenadvertenties krijgen altijd bijzondere aandacht Naast het bekende bloemenbeeld, spelen evenementen een grote rol in het seizoen. Zij zorgen voor goede en gelijkmatige bezoekersaantallen en veel persaandacht. Denk aan speciale activiteiten zoals het nieuwe parkthema (Van Gogh),

11

Romantisch Weekeinde, oud-Hollands Weekeinde, Vriendinnendag, etc. Hiervoor worden steeds nieuwe vormgevingsoplossingen bedacht en gemaakt. Deze worden in regionale en landelijke bladen verspreid. Voor sommige evenementen maken we brochures of flyers.

12

Keukenhof werkt intensief samen met verschillende partners in binnen- en buitenland: Arriva, Dagje-Uit, NS, Schiphol, ADAC. Ook deze gezamenlijke uitingen geven we doeltreffend vorm, rekening houdend met verschillende huisstijlen.

 

“KopArt koppelt expertise aan effectiviteit en zet dat al vele jaren in voor onze promotiecampagnes. Het is een nauwe samenwerking en dankzij de lange ervaring weten we dat we ons werk aan KopArt kunnen overlaten. Ieder jaar creëert KopArt de uitstraling van de nieuwe campagne voor onze verschillende doelgroepen. De aanzienlijke groei in de bezoekersaantallen is mede te danken aan hun creativiteit, kracht, inzet en ondersteuning.”

Wim van Meerveld | Keukenhof

case-2-1
case-3-1

Keukenhof

Internationale promotiecampagne

Ook voor 2015 kreeg KopArt de opdracht tot het bedenken, vormgeven en produceren van de gehele externe promotie van het bekende park. Bijzonder is dat het park slechts 8 weken per jaar open is en in die korte tijd enorm veel internationaal en nationaal publiek moet trekken. En dat gaat niet zomaar.

Een klein vast team is jaarrond hard bezig met de organisatie en promotie van een nieuw Keukenhof-seizoen. Door de intensieve samenwerking met hen is KopArt goed op de hoogte van alles wat met die promotie te maken heeft. Die kennis en expertise zetten we in om alle projecten zoveel mogelijk zelf op te zetten, aan te sturen en te begeleiden. Zodat Keukenhof de handen vrij heeft voor de talloze eigen bezigheden. Maar hoe doen we dat?